تحلیل های سلسله مراتبی و گردشگری

در کتاب جاذبه های گردشگری ( مفاهیم ، مدیریت و برنامه ریزی )  آمده است که تحلیل سلسله مراتبی این مزیته رادارد:

1.       يک چارچوب منطقي و رسمي براي مسائل ذهني و در نتيجه تسهيل قضاوت صحيح فراهم مي آورد.

2.    به عنوان يک مزيت فرعي و جانبي، مديريت به اطلاعات مربوط به وزن هاي ضمني معيارهاي موجود در مسئله تحت مطالعه، دسترسي پيدا مي کند.
3.       مدل AHP امکان ارتباط منطقي و بهتر را در بين اعضاي گروه تصميم گيرنده فراهم مي آورد.
4.       قادر است معيارهاي قابل لمس و غير قابل لمس را در فرايند تصميم گيري لحاظ کند.
5.    جنبه قضاوتي دارد تا کمي محض. مثل روش امتيازدهي، به عبارت ديگر در اين روش تصميم گيرنده به جاي امتياز دادن به معيار تحت مطالعه، از بين 9 الگوي قضاوتي پيشنهادي«ساعتي» يکي را انتخاب مي کند که اين امر اعتباري براي اين روش محسوب مي شود.
6.       AHP را مي توان در مواردي که تصميم گيرندگان متعدد باشند نيز به کار برد.


نظرات شما عزیزان:

مریم
ساعت0:57---15 مهر 1392
سلام

ممکنه بنده تلفن یا ایمیلی از جنابعالی داشته باشم.مایلم اگه ممکن باشه یک نسخه پایان نامه ی ارشدشما را خریداری کنم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: كتاب و مقاله گردشگري ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:, | 8:10 | نويسنده : سعيد داغستاني |